CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, November 8, 2008

气死我了!!!

今天(11-08-11)我为第三年搬出去找屋子的事情很烦恼,不知要搬去哪里或未来的HOUSEMATE 是谁也令我感到头痛。有一个人人都不想跟他住的,人称ROBOT,又硬要和我一起住。虽然我已经很明确地告诉他我的未来HOUSEMATE已经够人了,叫他另外找其他人。可是,在他却好像不明白似的,死缠着我不放。难道要我再一次地警告他?人人都说此举会不会很残忍,也听说他很容易哭的。我倒想看看一个21岁的大男人动不动就哭的模样。。!如果他真的那么容易就哭的话,那他还不如做个小妹妹吧!





另外一件令我生气的事是今天我穿着运动装走到宿舍大门前,想要拿打包好的华人餐。怎知未到门前,坐在亭边的保安人员叫了我过去,问我为何穿没袖的衣服, 还叫我跑回3楼去换了有袖的衣服再回来拿饭。混蛋!当时我尝试着说服他让我拿了就在眼前的饭回去,以后会记得穿整齐的衣服下去。结果呢,他以很‘串’的口气警告我回去换了衣服再回来。当时的我真想一拳就挥到他脸上去,可是最终还是沉住了气。换了衣服下来,只看见另一位女保安人员问刚刚那位保安人员道:“KAMU BETUL-BETUL SURUH DIA BALIK TUKAR BAJU LEPAS TU BALIK AMBIL MAKANAN KE?”接着就听到那两位保安对着我哈哈大笑。我好像变成了一个猴子,被人耍了再耻笑!这是个什么样的大学宿舍?连穿个无袖衣都会被阻止。不如他干脆命令所有的人都把自己包得像粽子一样,在大热天气下走动麽?以下是事发地点和我所穿的服装:




有时我真的很憎恨那一些马来人,说什么自己是BUMIPUTRA(真正的土著才是ORANG ASLI),说我们华人是PENDATANG,其实他们跟我们一样,都属于PENDATANG。 有了这种人,才有现今腐败的政府。虽然我也有一些较要好的马来朋友,但我不可不承认我超想诅咒他们,他们是马来西亚继续向前发展的绊脚石。但我们有何办法?我们也只好无奈的继续让这些寄生虫迅速的繁殖,看着国家保持原地不动。说什么马来西亚已成为一个不同种族的民主国家,其实呢也就是挂羊头卖狗肉,对非回教徒也那么专制。表面上说民主,事实上和将MALAYA改为马来西亚之前一样,这是我们马来人的地方!(以上所说的一切是不正确的,猪头,我是人,马来西亚公民,我对现今马来西亚政府非常满意!}10,19,21,22,25{ )

10 声响屁!!:

Anonymous said...

It's like that one... cannot do anything as long as they are in charge... they are so not open minded... cannot accept new things...

★Mynń★ said...

我只是想说我的学校不会发生这种事件~bluek

Anonymous said...

-_-


sabar sabar

(",) said...

Haiz....What can i do? Terpaksa sabar lah...!

Anonymous said...

some fellows r such a fool, likes to tyrannize ppl jus bcos they tot they r "old ppl" o having some "high" position.. jus act w/o considering anything. shame on them.

Gail said...

Hmm... they are not limiting just us, or the country. They are blocking themselves of progress too.

The Malays in Singapore are so independent, progressive, and doing so well. They don't need special privileges, yet they survive and thrive in all sectors. They are doing very well.

They are not backward because of their race and creed, they are backward because of the system. Malaysia should open up itself for genuine meritocracy. It will do the Malays good and ultimately benefit the country in the long run. The only worry is we will become as kiasu as Singapore is :)

Anyway in your case it's just the guard being unreasonable, and he could be anyone of any race. Cheer up and bersabar bah!

(",) said...

Wow, i think ur comment is the longest among the others liao, haha!Maybe we shud exchange the Malays in S'pore n the Malays in M'sia, and chinese in M'sia bcum as "gia shu" as S'porean pun tak apa, got "gia shu" only can improve ma, rite?

Gail said...

Haha. I think you're only partially correct there. Kiasu-ness will make people improve but only up a certain extent. They will improve just enough not lose out in competition. Only passion and love for whatever you're doing will push you to all the way! :)

Kway said...

覺得一些友族真的很犯賤
故意刁難我們華人,然后譏笑我們-_-凸
鄙視那些假‘原住民’

(",) said...

对呀,超讨厌的!!